Det går inte att undgå att det är förkylningstider med tanke på alla som är sjuka omkring en. Är du en av dom som har drabbats? Känner du dig stressad över att inte kunna träna? Eller osäker på om du kan träna eller inte med ditt halsonda?

Lugn. Viktigast är att du blir frisk och då är vatten, vila och mat nödvändiga ingredienser! Känner du att din förkylning inte släpper efter några dagar bör du gå till doktorn för att kolla att det inte är streptokocker.

 

Några tips på vägen oavsett lite halsont eller om du är sängliggande;

  • Ät mer kolhydrater när du är sjuk.  Ex. en extra portion gröt, vindruvor, juice. Kroppen behöver extra energi för att kunna reparera sig
  • Drick mycket vatten!
  • Känner du bara av din förkyldning lite grann? Fokusera på rörlighet och stabilitetsträning och skippa pulshöjande träning..
  • Lyssna på din kropp.

115 kommentarer

  1. The factory’s commitment to innovation is reflected in their continuous research and development efforts to enhance the design and functionality of their HDPE and uPVC fittings. Elitepipe Plastic Factory

  2. geinoutime.com
    Fang Jifan은 서둘러 고개를 끄덕였습니다. ”예, 최선을 다할 것임을 이해합니다.”

  3. geinoutime.com
    그는 다음 순간에 모든 것의 진실을 알고 싶어 짜증이 날 수밖에 없었습니다.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.