Tips på ett mättande mellanmål som är väldigt energisnålt men rikt på proteiner. Passar ävenutmärk att ha att bjuda på när det kommer främmande och ni vill ha något att fika. Våga gärna exprimentera lite för att hitta den smak som passar dig bäst och du kan båda använda proteinpulver eller inte. Proteinpulvret gör muffinsen lite mer seg men kan vara värt det om du vill ha extra protein.

Själv hade jag i banan och kardemumma för att få lite smak. Råkade dock ha inne dem  i 40min istället för 20min så det bidrog nog lite till att de blev extra sega.

Recept till proteinmuffins

  • 250gram lättkesella
  • 5 äggvitor
  • 2,5msk bakpulver
  • 5 skopor naturellt protein (100gram)

Sedan är det bara att blanda ihop allt och smaksätta med vad man vill. Kan även ha ett  proteinpulver som smakar choklad eller liknande eller skippa proteinpulver helt och hållet! Själv använde jag Fairings eko protein som inte innehåller några tillsatser överhuvudtaget. Nästa gång ska jag testa att ha i en rad chilichoklad. 120kcal mer, inga transfetter. Blir spännande att se vad det kommer att smaka!

Våga gärna testa själva och hör av er med hur det smakar! 🙂 Lycka till!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.